vineri, 5 martie 2010

curatenia

Ti-am scormonit cu degetele si ochii trecutul; am degetele negre si ochii inotand in praf.
Am rasfoit avida insemnarile tale si m-a cutremurat sufletul tau, coincidenta izbitoare?! sau 'suflete pereche'? Aceleasi randuri si-au gasit locul si in insemnarile mele, aceleasi citate alese de mintea ta au fost alese si de mintea mea intr-un trecut in care renuntasem sa subliniez pe carti si le copiam ca un elev cuminte intr-unul din caietele maturizarii mele.


Bucata cu bucata ti le-am fluturat in fata; din mainile mele in mainile tale si apoi la cos; bucati din trecutul tau...



'In baie nu e nimic de aruncat.'



...iar eu ma intreb daca esti sau nu constient de prezenta 'lor' acolo, si uneori cred ca vreau sa aflu, alteori prefer sa aleg sa fiu matura. O sticla goala si expirata de demachiant nu inseamna un om; nu inseamna o asteptare suspendata si nici o cramponare.


Si chiar daca asta este , am fost si eu acolo. Si as fi fost si acum daca n-as fi invatat; acum te las pe tine sa inveti; desprinderea de un obiect poate fi desprinderea de un om, insa de cele mai multe ori ele nu sint identice.


Am pastrat si eu cioburi albastre cu gandul nebun de a le lipi, pana m-a fulgerat ridicolul si am gasit intelepciunea si adevarul, sau poate doar linistea. Poate ca intelepciunea si adevarul sint concepte mult prea mari pentru o singura viata.


Bucatile tale de trecut se aseaza usor in palma mea; bucatile de prezent atarna..greu.


Trecutul tau cu ea ma amuza frumos; si tu ai fost un copil crescand alaturi de o copila.



Eu nu am dormit niciodata pe plaja. Nu m-am urcat niciodata in tren fara o tinta si nu am mers niciodata singura la film. Te-am gasit pe tine si mi-am descatusat dorurile.





Ma-ntreb uneori ce caut eu in viata ta , dincolo de 'marea' ta 'nevoie egoista ' de mine; sub ce forma ma cunosti?




Si in ciuda 'maturitatii' mele, refuz sa ma gandesc la sfarsit, sfrasituri.



Sintem acum si aici intr-un prezent viu; iti caut in suflet cu mainile iar tu ma lasi...esti moale precum plastilina gri pe care ai luat-o de la Ioan pentru mine. Sau are alta culoare?


Si acum descopar o alta parte din tine, care e si in mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu